NPE lanserer Min side for erstatningssøkerne

Vi har utviklet en digital tjeneste der erstatningssøker kan få oversikt over hva som skjer i saken sin. På Min side finner du brevene fra oss, og du kan selv sende inn kommentarer og dokumentasjon her. 

Skriv ut Nynorsk | English | 25. april 2019

Løsningen er bygget slik at det skal være intuitivt å finne fram. All informasjon om deg og saken din vil fortsatt behandles på en trygg og sikker måte, også når du bruker Min side.

Hva kan jeg gjøre på Min side?

  • Du kan logge deg på når som helst. Påloggingen skjer gjennom ID-porten, som du kanskje kjenner fra andre tjenester, sånn som Skatteetaten og NAV.
  • Du får tilgang til dokumenter og status i saken, og informasjon om saksbehandleren din.
  • Du kan på en sikker måte sende oss informasjon som er relevant for saken din, både tilleggsopplysninger og kommentarer underveis.

Du vil få melding på SMS når det skjer noe i saken din.

Du logger deg enkelt inn ved å velge «logg inn» i toppmenyen. Når du har logget deg inn, må du gi samtykke til å bruke Min side og motta SMS-varslinger.

Testbrukerne er fornøyde

150 erstatningssøkere har det siste halve året testet ut Min side. De forteller:

  •  «Løsningen er veldig enkel og gir en fin mulighet til å følge med.»
  • «Grei oversikt. Kjekt å ha kontroll over hva som skjer med saken.»
  • «Det gjør at det er enklere å holde seg oppdatert. Det er også mye informasjon tilgjengelig.»
  • «Enkel, lett å finne frem til ting.»
  • «Positivt at man selv kan følge framgang i saken – slipper å lure på om noe er gjort.»
  • «Supert å ha oversikt. Lett å finne dokumentene.»

Disse kan bruke Min side

Nå åpner vi løsningen for flere brukere. I første omgang kan du bruke Min side hvis:

  • du har søkt om erstatning og du er pasienten
  • du har bare en sak hos oss

Vi jobber videre med løsningen

Du kan dessverre ikke bruke Min side hvis du har en sak der pasienten ikke er deg, eller hvis du har advokat, fullmektig eller verge. Du kan heller ikke bruke Min side om du har flere saker hos oss.

Vi jobber nå videre med å utvikle løsningen. I løpet av året vil vi åpne Min side for de aller fleste som har en sak hos oss.

Har du spørsmål om Min side?

Har du spørsmål, er det bare å ta kontakt med oss. Du finner kontaktinformasjonen her.